"Alfred I. DuPont, fost conducator al corporatiei DuPont, a fost abordat de un comerciant de arta din Filadelfia, care pretindea ca are un portret al strabunicii lui DuPont tinandu-si copilul in brate. Pretul cerut a fost de 25000$. Cand DuPont a refuzat sa plateasca acest pret din pricina ca a observat existenta in pictura a doua stiluri diferite, comerciantul a coborat pretul la 10000$, apoi la 1000$ si, in disperare, la 400$, pret pe care DuPont l-a acceptat, considerand ca macar rama tabloului valoreaza atat. Un expert al Muzeului din Filadelfia a analizat tabloul si a observat ca stratul de vopsea din secolul XVIII fusese adaugat peste cel original, din secolul XVII. Dupa inlaturarea stratului adiacent, expertul a descoperit ca pictura originala era un Murillo; tabloul de 400$ a fost reevaluat la 150000$."
Unele falsuri sunt foarte reusite. Cand sunt descoperiti, falsificatorii intreaba: "De ce se face atata caz pe seama originalului? Daca falsul te-a putut insela, inseamna ca e la fel de bun ca originalul." Autorul articolului de mai sus explica diferenta dintre un fals si un original, spunand urmatoarele: "Expertii in arta sustin ca, in timp, falsurile prezinta o anumita <
De aceea... e mai binse sa distrugi un vis decat sa ascunzi adevarul in orice domeniu - mai ales in ceea ce priveste Biserica. Originalul vibreaza de viata, pe cand imitatia este moarta. Isus a fost Maestrul. Tabloul Bisericii a fost creat de El si pastreaza nebanuite fatete ale inspiratiei.
Sursa: "A doua reforma" - William A. Beckham
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Parerea ta va fi bagata in seama si apreciata ;)