duminică, 15 noiembrie 2009

Rușinea în contrast cu comoara

Filipeni 1:20 ”Mã aștept și nădăjduiesc cu tărie cã nu voi fi dat de rușine cu nimic; ci că acum, ca totdeauna, Hristos va fi proslăvit cu îndrăsnealã în trupul meu, fie prin via a mea, fie prin moartea mea.”
Ce este și ce nu este rușinea? Iată răspunsul lui John Piper cu privire la acest lucru:
Rușinea este acel sentiment oribil de vinovăție sau eșec care apare atunci când nu ești la nivelul așteptat în fața oamenilor a căror aprobare o dorești foarte mult. Este ceea ce simte copilul micuț la programul de Crăciun când uită versurile și le reia în gând, de la început, iar liniștea i se pare eternă, și ceilalți copii chicotesc cu răutate. Îmi amintesc astfel de momente oribile. Sau, rușinea este ceea ce simte un președinte când niște înregistrări secrete sunt făcute publice în sfârșit și oamenii aud cuvintele sale vulgare, înșelăciunea iese la iveală, iar el stă dezonorat și nevinovat în fața oamenilor.
Care este opusul rușinii? Este când copilul își aduce aminte versurile uitate și aude aplauzele. Este când președintele conduce bine și este reales. Opusul rușinii este onoarea. Asa de obicei. Însă Pavel este o persoană neobișnuită. Și creștinii ar trebui să fie niște persoane neobișnuite. Pentru Pavel, opusul lui „a fi dat de rușine” nu este el să fie onorat, cu Cristos să fie onorat prin el. „Mă aștept și nădăjduiesc cu tărie că nu voi fi dat de rușine cu nimic, ci că Cristos va fi proslavit cu îndrăzneală în trupul meu.

Cu cine stai în legătură și cu cine te împrietenești

  1. Nu-ți deschide inima față de oricine; păsul tău spune-l numai omului înțelept și temător de Dumnezeu. Cu tineri și cu străini fii mai rar împreună. Pe bogați să nu-i lingușești și pe cei mari să nu te duci des. Întovărășește-te mai degrabă cu cei smeriți și simpli, evlavioși și virtuoși; și vorbește cu ei lucruri care sunt spre zidire. Nu fi prea intim cu nici o femeie, ci mulțumește-te să te rogi lui Dumnezeu pentru toate femeile. Legătură strânsă numai cu Dumnezeu să dorești, dar de legăturile cu oamenii ferește-te.
  2. Să ai în inimă dragoste față de orice om; a avea însă prietenie cu oricine nu este un lucru bun. Adeseori o persoană necunoscută strălucește de departe; când însă e cunoscută mai de aproape, își pierde strălucirea în ochii celor ce o privesc. Câteodată ne închipuim că vom plăcea altora împrietenindu-ne cu ei; când însă aceia descopăr cusururile noastre, vedem că neplăcerea lor pentru ele este mai mare decât mulțumirea că ne-au cunoscut.
 Thomas A. Kempis, Imitatio Christi (București: Edit. Stephanus, 1994), p. 15.

Ce inseamna a primi pe Isus?

Ioan 1:11-13 : "A venit la ai Sai si ai Sai nu L-au primit. Dar tuturor celor ce L-au primit, adica celor ce cred in Numele Lui, le-a dat dreptul sa se faca copii ai lui Dumnezeu; nascuti nu din sange, nici din voia firii lor, nici din voia vreunui om, ci din Dumnezeu."

           A primi nu este un act pasiv. Atunci cand eu primesc actiunea, este ceva pasiv, dar atunci cand u sunt cel ce o indeplineste este ceva activ. In aceste zile, am ajuns la religia pasivitatii. Fata de Dumnezeu, toata lumea este pasiva. Asa ca Il "primim" pe Hristos; transformam acest lucru intr-unul pasiv! Dar Biblia nu cunoaste absolut nimic despre primirea pasiva deoarece cuvantul primire nu este unul pasiv, ci activ. Noi transformam cuvantul primire in "acceptare". Toata lumea intreaba: "Vrei sa-L accepti pe Isus? Vrei sa-L accepti?" Acest lucru Il transforma pe Isus Hristos intr-un agent de vanzari care sta cu blandete asteptand sa stie daca Il vom patrona sau nu. Desi avem cu disperare nevoie de ceea ce El ne ofera, noi stam pe ganduri cu o atitudine de suveranitate gandindu-ne daca sa Il primim sau nu.
          Haideti sa intelegem acest lucru corect. Isus Hristos nu ne ofera mantuirea ca pe o decoratie, un buchet sau vreo alta adaugire la vesmantul nostru. El spune clar: "Arunca-ti vechile zdrente, dezbraca-te pana la piele! Lasa-Ma sa te imbrac in hainele frumoase si curate ale neprihanirii Mele - numai ale Mele. Atunci, daca inseamna sa pierzi bani, pierde-i! Daca inseamna sa-ti pierzi slujba, pierde-o! Daca inseamna persecutie, accept-o! Daca aduce cu sine vanturile puternice ale impotrivirii, apleaca-ti capul in vant si accepta - de dragul Meu!"
Ganduri preluate din cartea: Credinta dincolo de ratiune, scrisa de A. W. Tozer

Nu-ti irosi viata - John Piper(english)

Nu-ti irosi viata (carte)

Aceasta nu este o carte despre cum să eviţi o viaţă rănită, ci despre cum să eviţi o viaţă irosită. Unii dintre voi veţi muri slujindu-L pe Hristos. Aceasta nu va fi o tragedie. Tragedie este să-ţi preţuieşi mai mult viaţa decât pe Hristos.
 

Cuprins
  • Prefaţă
  • 1. Căutarea unei singure pasiuni pentru care să trăiesc
  • 2. Clarificarea: Frumuseţea lui Hristos, bucuria mea
  • 3. Lăudându-ne doar în cruce
  • 4. Mărindu-L pe Hristos prin durere şi moarte
  • 5. Riscul este bun: Mai bine să-ţi pierzi viaţa decât s-o iroseşti
  • 6. Scopul vieţii: Cu bucurie să-i faci pe alţii bucuroşi în Dumnezeu
  • 7. Trăind pentru a dovedi că El este mai de preţ decât viaţa
  • 8. Onorându-L pe Hristos de la 8 la 5
  • 9. Măreţia lui Hristos în misiune şi milostenie
  • 10. Rugaciunea mea: Nimeni să nu spună la urmă "Mi-am irosit viaţa!" 
Pentru a putea vedea biografia autorului si pentru a comanda cartea, click aici


Nu-ti irosi viata

"Calea bucuriei de a-L vedea pe Dumnezeu te va costa propria viata. Isus a spus: "Oricine isi va pierde viata din pricina Mea si din pricina Evangheliei, o va mantui." Cu alte cuvinte, este mai bine sa-ti pierzi viata decat s-o irosesti. Daca traiesti cu bucurie pentru a-i face pe altii bucurosi in Dumnezeu, viata ta va fi grea, riscurile vor fi mari, insa bucuria ta va fi deplina."
                                                        (John Piper)

Don't wanna waiste my life

"A trai este Cristos, iar a muri este un castig"

Doar un gand scurt vreau sa il spun cu privire la acest lucru, gand pe care l-am preluat din cartea "Nu-ti irosi viata", scrisa de John Piper. Este un gand 'piperat' cu privire la acest lucru.

Pentru ca  moartea mea sa fie un castig, trebuie ca mai intai viata mea/trairea mea sa insemne/sa fie Hristos; El sa fie cel care guverneaza viata mea. Nu pot sa spun ca moartea mea va fi un castig, daca viata mea nu inseamna Cristos. Pentru a muri pentru Cristos, trebuie ca mai intai sa traiesc pentru EL.
Daca viata mea nu inseamna Cristos, asta automat imi schimba si valoarea mortii. Daca viata mea nu este Cristos, atunci moartea mea este o mare pierdere.
Cale de mijloc nu exista.

Vrei ca moartea ta sa fie un castig? Traieste cum a trait Cristos. Lasa-L pe El sa iti guverneze(conduca) viata.
Vrei ca viata ta sa fie o pierdere? Poti sa fii crestin doar in duminica, un crestin superficial care se bazeaza pe religie, sau poti chiar sa nu ai nimic de a face cu Dumnezeu. Atunci, iti garantez ca moartea ta va fi o mare pierdere pentru tine(pentru ca destinatie vesniciei aceluia care nu traieste pentru Cristos este iadul).

Ce alegi?

Stoica Timotei