miercuri, 11 noiembrie 2009

Omul 'homocentric'

Dragul meu cititor, pentru ca vorbeam in articolul precedent despre faptul ca eu trebuie sa ma micsorez pentru ca Hristos sa creasca in viata mea, vreau doar foarte succint sa vorbesc despre opusul acestui lucru.

Daca ne uitam in istoria noastra si incercam sa vedem felul in care gandeau oamenii, ajungem la cunostiinta faptului ca ei credeau ca pamantul este centrul Universului, iar soarele, luna si stelele sa invart in jurul pamantului.

Acum in vremea noastra se constata o dorinta foarte puternica a-L pune pe om in centrul tuturor. Acest lucru ia in calcul jertfa Domnului nostru Isus Hristos, dar aceasta fiind doar de dragul omului, iar Duhul Sfant este un mare lucrator pentru om, cat despre Dumnezeu Tatal cel Mare si Glorios, el este vazut ca existand cu scopul de a-l face pe om fericit. Acesta este sistemul de gandire al multor oameni. De aceea, aceasta categorie de oameni am denumit-o 'homocentrica'. Oameni care cred ca omul este centrul tuturor lucrurilor.

Dragul meu, vreau sa iti spun ca un astfel de sistem este complet gresit. Psalmistul spune: "Cand privesc cerurile, lucrarea mainilor Tale, luna si stelele, pe care le-ai creat, imi zic: <>" , iar daca ne uitam in alt loc putem vedea ceea ce psalmistul David spune: "Doamne, ce este omul, ca sa iei cunostinta de el, fiul omului ca sa iei seama la el? Omul este o suflare; zilele lui sunt ca umbra care trece".

Omul, oricat de mult ar vrea, nu poate sa fie centrul Universului. El este o fiinta infima in comparatie cu Universul creat de Dumnezeu.

Si totusi, in urma acestor considerente, putem vedea dragostea lui Dumnezeu pe care o are pentru noi.
Intr-o postare mai veche am pus cateva clipuri cu privire la maretia lui Dumnezeu (How great is our GOD!). Pentru a vedea despre ce este vorba, click aici.

Probabil ca vei spune ca tu nu esti un om care isi traieste viata pe aceste principii, iar atunci inseamna ca traiesti o viata Cristocentrica; o viata care sa IL aibe pe Hristos ca si conducator.
Dragul meu, cale de mijloc nu este: fie ca esti cu Dumnezeu, fie ca esti cu cel rau. Domnul Isus a spus: "Cine nu este cu Mine, este impotriva mea."

Doamne, Te rugam sa ne ajuti sa ne rastignim firea pamanteasca, egocentrismul, 'homocentricitatea' pe care o avem, si sa traim o viata Cristocentrica!

Stoica Timotei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea ta va fi bagata in seama si apreciata ;)