luni, 26 martie 2012

Oare Dumnezeu răspunde întotdeauna rugăciunilor?

Iată o întrebare care m-a frământat în copilăria mea. Spun acest lucru pentru că la un moment dat am auzit un răspuns la această întrebare, pe care probabil și tu l-ai auzit adesea. Prima dată nu l-am prea înțeles, dar pe măsură ce timpul trecea am început să înțeleg acest răspuns și chiar să-l cred. Ce alinare îmi oferea! Despre ce răspuns este vorba?

Dumnezeu răspunde totdeauna rugăciunilor oamenilor... Doar că El oferă 3 răspunsuri, și anume: Da, Nu și Mai Așteaptă(Nu Acum).

Am dreptate când afirm că și tu cunoșteai acest răspuns la întrebarea adresată mai sus? La prima vedere pare adevărat, normal și bine primit acest răspuns. Dar oare acesta este cu adevărat răspunsul biblic la această întrebare? Ei bine, vreau să-ți spun că mie personal acest răspuns îmi oferea alinare când mă rugam lui Dumnezeu și nu primeam răspuns din partea Lui, crezând că El răspunde prin „Nu!” rugăciunilor mele. Acest lucru nu mă făcea să mă simt incomod, ci oridecâte ori mă rugam și primeam un astfel de răspuns din partea lui Dumnezeu, eram mulțumit că El mi-a răspuns (chiar dacă mi-a răspuns negativ).

Ei bine, vreau să-ți spun un lucru care l-am sesizat în ultima vreme (și nu-ți cer să fii de acord cu acest punct de vedere). Atunci când mă rugam și „primeam răspuns negativ din partea Domnului” la rugăciunile mele, lucrul acesta nu mă făcea să mă gândesc la motivul pentru care „am primit acest răspuns”, ci pur și simplu începeam să formulez alte cereri înaintea lui Dumnezeu prin rugăciuni. Dacă Dumnezeu nu răspundea anumitor dorințe ale mele, schimbam dorințele (cererile) în speranța să  primesc ceva din partea lui Dumnezeu. Oare te regăsești în acestea?

Răspunsul biblic la această întrebare este că Dumnezeu răspunde anumitor rugăciuni ale noastre, iar altora El NU RĂSPUNDE! Lucrul acesta mă face să mă întreb de ce nu răspunde acelor rugăciuni. Psalmistul David afirmă că dacă ar fi cugetat lucruri nelegiuite în inima lui, nu l-ar fi ascultat Domnul, iar apostolul Iacov spune că cerem și nu căpătăm din cauza faptului că cerem cu motivații greșite (păcătoase). Deci, atunci când Dumnezeu nu răspunde anumitor cereri ale noastre, El face acest lucru să ne conștientizeze că este în control și noi trebuie să fim dependenți în totalitate de El.

Stoica Timotei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea ta va fi bagata in seama si apreciata ;)