joi, 1 septembrie 2016

Despre poluarea… legalismului

Tocmai am terminat de citit meditația de azi din Sămânța Bună (GBV), în care se vorbea despre poluare. Autorul spunea că în Germania, anual se elimină în aer prin circulația mașinilor aproximativ 4 tone de gaz de monoxid de carbon. Mai mult decât atât, autorul amintea și de chimicalele periculoase cu care sunt stropite multe din alimentele (legumele și fructele) pe care aproape zilnic le mâncăm.
Versetul acestei meditații este următorul: „Căci din inimă ies gândurile rele, uciderile, preacurviile, curviile, furtișagurile, mărturiile mincinoase, hulele. Iată lucrurile care spurcă pe om” (Matei 15:19, 20a). Poate că reacția ta în urma citirii acestor versete biblice este una defensivă. Probabil că ai început să te gândești cam care din aceste lucruri există și în viața ta. Dacă ai avut tendința asta, înseamnă că ești ca mine. Și eu aș avea o astfel de tendință. Privind aceste versete, încep să văd care sunt lucrurile cu care mă confrunt și cu care nu am nicio problemă. Făcând astfel, ajung la următoarea concluzie: Eh! Nu-i nicio problemă. Ce mai există în viața mea nu-i așa de periculos ca celelalte lucruri din lista asta. Gândurile rele – astea nu afectează pe nimeni din jurul meu, pentru că ceilalți nu-mi pot citi gândurile (Ce ușurare!!). Mărturiile mincinoase – Da, știu că nu-s prea bune, dar câteodată am fost nevoit să le rostesc pentru a ieși cu basma curată. E ceva infim în comparație cu altele listate aici. Hulele – astea nu le-am prea folosit, dar am fost în câteva ocazii nervos și chiar a trebuit să mă descarc cumva.
Dacă ai o astfel de mentalitate despre aceste lucruri – pe care, în treacăt fie spus, Jerry Bridges le numea Păcate Respectabile –, te rog nu uita cum începe versetul 20: „Iată lucrurile care spurcă pe om.” Da, chiar și gândurile rele, mărturiile mincinoase, hulele… Toate acestea spurcă pe om.
Știi ce mai spurcă pe om? Spiritul Fariseic, Ipocrizia, Legalismul. Când citeam meditația de astăzi, mi-a venit în minte un eveniment descris succint pe paginile Sfintelor Scripturi. Era o masă de dragoste împreună cu creștinii dintre neamuri. La această masă de dragoste participa și unul dintre ucenicii Domnului Isus. Dar, când au venit niște frați dintre evrei, acesta s-a ferit de cei netăiați împrejur (frații dintre neamuri), ca nu cumva să ajungă să fie în centrul atenției (discuțiilor sau judecăților) fraților evrei. Văzând aceste lucruri, apostolul Pavel a intervenit și l-a confruntat (pentru mai multe detalii, vezi Galateni 2:11-21).
Cum deja am început să mă obișnuiesc, și în ce privește acest articol nu caut să-l lungesc mai mult decât trebuie. Vreau, totuși, să te îndemn să fii atent la poluare. Pe lângă poluarea fizică, cea care mai la tot pasul ne înconjoară, există o poluare mai gravă, cea spirituală. Aceasta nu constă doar în lucrurile acelea pe care le consideri grave, ci și în acelea pe care le treci cu vederea, pentru că-ți plac… inclusiv spiritul fariseic, ipocrizia și legalismul. Detoxifică-te prin Cuvântul lui Dumnezeu: Citește-l, cugetă la el, studiază-l, memorează din el și… împlinește-l. Prin puterea Celui ce-a învins moartea, SE POATE!
 
Sunt potrivite, în încheiere, cuvintele psalmistului: „Doamne, ajută! Doamne, dă izbândă!”
 
Stoica Timotei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea ta va fi bagata in seama si apreciata ;)