marți, 10 mai 2011

Satana lucrează (și) cu... Biblia?!?


În urmă cu câteva zile am stat de vorbă cu un frate care la un moment dat îmi spune următoarele cuvinte: „Satana lucrează cu Biblia.” Am stat puțin și am meditat la ceea ce tocmai îmi spusese și am realizat că are dreptate. Dacă deschizi Biblia și citești relatarea despre ispitirea Domnului Isus, vei observa că satan a avut argumente biblice când L-a ispitit pe Domnul Isus. L-a ispitit folosind citate din Scriptură.
Oare cum se poate ca să se folosească(să lucreze) cu Scriptura, în zilele noastre? Ei bine, îmi aduc aminte de un citat care are puțin a face cu aceasta, și care spune în felul următor: „Orice text luat dintr-un context(și folosit în alt scop) este un pretext.” Interesant și adevărat. Cum lucrează satan astăzi cu Scriptura? Ei bine, răspunsul pe care îl am la această întrebare este puțin cam delicat, dar doresc să îl împărtășesc cu tine, dragul meu cititor.
S-a întâmplat vreodată să justifici o stare de păcat lăuntrică sau anumite păcate din viața ta... cu Scriptura?!? Aici ar putea intra anumite subiecte delicate care depind de la caz la caz. Îmi cer iertare pentru generalitate, dar prefer să nu amintesc astfel de lucruri tocmai datorită concepțiilor diferite pe care le avem cu privire la mai multe subiecte de genul: „E păcat să...?”
Un alt mod prin care satan poate lucra astăzi cu Scriptura este interpretarea greșită a acesteia. Mă gândesc acum dacă nu cumva alte evanghelii care au apărut sunt de fapt evangheliile lui satan... și aici aș putea aminti: evanghelia prosperității.
Deci, dragul meu, în concluzie aș vrea să îți spun cu certitudine că satan lucrează și prin Scriptură. Mare grijă cum interpretezi Cuvântul lui Dumnezeu! Mare grijă cum folosești Cuvântul lui Dumnezeu!
Nădăjduiesc ca în urma citirii acestui articol să îți pui mari semne de întrebare la felul în care te relaționezi față de Cuvântul lui Dumnezeu și să îți dorești ca El să fie cu adevărat o candelă pentru picioarele tale și o lumină pe cărarea ta.
Dumnezeu să vă binecuvânteze!
Stoica Timotei

2 comentarii:

  1. Încă o perspectivă pe lângă cea a interpretări greșite o întrebare care se ridică este: poate un cel rau sa predice neprihanirea? O interpretare corecta a Scripturilor, dar lipsita de viața Scripturilor ar putea să fie semnificativa. Consider ca cel rau poate sa se foloseasca de oameni in asa fel incat ei sa predice chiar adevarul.Ce se intampla atunci cand putin praf se localizeaza in ochii nostri? Ce se intampla cand putina interpretare greșita ajungem să o credem? Oare sa inceapa, ca privirea credinței noastre sa fie in lacrimata și sa nu mai vedem clar? Cu siguranta da. Dacă privirea fizică este obturata asa de mult de un firicel de praf, cu atat mai mult privirea spirituala.

    RăspundețiȘtergere
  2. ehei, batrane, Satana lucreaza cu tot ce poate. Nu uita ca e maestru si e batatorit in d-ale siretlicurilor. e destept si a vazut si-a auzit multe... foloseste tot ce poate... sti tu bine versetu ala care zice... daca poate sa insele chiar si pe cei alesi. secretul e a ramane in Christos, doar asa poti ramane in cuvant. altfel, cuvantul va fi filtrat de subiectivitatea si experienta ta... si va ajunge mai subiectiv decat frumosul. altfel ramanerea in `cuvant` devine zadarnica!

    RăspundețiȘtergere

Parerea ta va fi bagata in seama si apreciata ;)